Wednesday, August 20, 2014

1 dekad bersama


Happy 10 Anniversary Pak Sutan ...hiks ...dah 10 tahu dah rasa cam baru je kawen tahun lepas ...vleyyyyyyyyy

Skrg kita dah start dah nampak uban kat kepala masing2 ...

saya pun slalu je ejek misai awak yg dah banyak putih dari hitam . Bila tgk awak try gunting misai2 putih tuh terus rasa cute je ...pastuh awak dtg tunjuk ...tgk neh bila potong yg hitam terus nampak sepeng hahahha  ...but mummy still nampak daddy handsome walaupun bermisai putih ....nak saya inaikan tak ...baru garang sket misai merah hahahah

awak pun dah start tekan kelopak mata saya ...alahai dah tua dah mummy .... walaupun saya sentap gaks kena tego cam tuh tapi rasa sonok je sebab pipi awak pun dah show sign of aging hahahhaha baru la adil sebab kita sama sama tua hahahah

 Bila kita duk sama sama kat sofa tgk Isk n Yaya n Sarah main ....tetiba awak kata ....hish dah 3 anak kita kan ....tak sangka . Rasa cam baru je saya ngorat awak masa awak kuar dari pintu kolej ....macam mana saya duk intai awak main komputer dlm lab sambil mulut awak muncung , khusyuk sangat la konon nya kan .

Saya pun masih ingat ...masa tuh baru habis kuliah ...awak duk atas moto kris awak tuh ..pastuh awak panggil saya ...jenuh saya nak lintas jalan yg sibuk sebab awak panggil . Bila saya sampai vley awak kata tak der apa ...dah la pegi la balik ............geram la sangat ....tapi suka jugaks sebab masa tuh pun kita dah ada hati kat awak hahahahhahaha

Saya ingat saya je duk rasa cam tuh rupanya awak pun sama kan .....tapi yg tambah klaka bila kenkawan anak kita panggil kita pakcik dan makcik hahhahahahah hokey fine wo ols dah tua

Kita dah lalui banyak benda bersama ...suka duka ...but saya nak ingat yg suka suka je n yg duka campak jauh jauh ...

10 thn bunyi cam lama kan ...but for me ianya sangat pantas ... bila org kata time flies when your having fun ...moon rasa mmg betol la kot kan ...kadang sembang blk banyak yg tak ingat sangat yg lepas lepas adakah faktor usia muahahah

10 thn bersama tuh buat saya gelisah bila awak tak der ...buat saya tak selesa bila tak nampak awak depan mata ...bila saya mc tak pegi opis ...awak whats app bgtau ...daddy windu mummy, nak mummy  ....terus saya rasa cam ada rama rama dlm perut ...cam dpt msg dari pakwer je ...terus rasa cam sweet je ....sila jgn muntah yer . ..pastuh bila dia blk tanya ...awak lunch apa ? Daddy tak lunch la sebab mummy tak der ...see my inspector sahab nih sangat manja kededek ....bini dia plak manja ketaik

10 tahun ...n yes saya still gelak terbahak2 bila awak buat lawak yg kadang tak lawak sangat pun tapi sebab tgk awak benda tuh jadi klaka vley ........ kadang dah nak tido dah tetiba awak buat something ....vley plak dua dua gelak bagai nak rak ...pastuh bila tanya napa awak gelak ............ntah sebab awak gelak saya gelak la ....kegilaan apa kah ini hahhahah . Awak bagi teka teki bodo pun saya gelak .......awak kira 1 sampai 5 suh saya jgn gelak . 1 2 kah kah kah saya dah gelak ....ooooo mmg sah awak la suis gelak saya .

10 thn nih walaupun tak la lama but awak la org yg paling memahami saya .......terima segala buruk saya ...busuk kentut semer la ...pernah susah n senang bersama sama . Alhamdulillah , bila tgk balik dari tahun pertama hingga tahun ke 10 , things are getting better n better kan ...tq so much sayang

awak slalu marah bila saya ckp kalau mummy dah tak der daddy cari la org yg ley jaga daddy n anak anak kita . cari yg baik baik ...... tapi sebab saya sayang awak la saya ckp cam tuh . Saya tak nak awak sunyi ...anak anak tak der mak ...well kita semer misti la pernah ckp cam tuh kan  . Tapi selagi saya masih ada jgn yerrrrrrrrrrrrrrr jgnnnnn hahahahah 

Kita selalu gelak bila terkenangkan gamba kawen kita yg tak cantek tuh , make up saya burok ...muka awak berminyak2 ...baju kawen nak lain dpt lain ngan kain senteng nye semer  ..pelamin tunjuk lain dpt lain hahah .. . Bila kita sama sama buat kije amik gamba org kawen ....kita sakit hati sebab gamba kawen kita tak secantek tuh ...tapi awak slalu pujuk saya kata tak pa la gamba je pun ...janji kita bahagia .....terus saya ok balik hahahah tapi album tuh mmg tak bukak bukak sampai skrg ...kalau bukak sakit hati balik kot ...so get ready utk pujuk saya tau ....kita slalu kata tak pa la nanti kita pakai la baju penganten pastuh amik la gamba balik . Tapi masalah nya kita tak kurus cam dulu ....kita slalu kata tak pa nanti kita kurus kita amik gamba ....hahahah tapi masalahnya dah 10 tahun tak kurus2 jugaks acam mana nih sayang hahahahhahah . Rasa nya kita dah lekat ngan gelaran pasangan gergasi ...so there's nothing much we can do dah hahahhaha ...


Masa awak operate buang colon awak , saya nak ada di sisi awak je . Tgk awak terlantar je atas katil tuh ...tgk kesan bedah kat perut awak tuh terus perut saya pun rasa sakit je . Bila awak segan saya kena salin diaper awak ...awak mintak maaf banyak banyak . Sorry mummy .....sian mummy . Saya tak kisah pun . tuh je saya boleh buat ...sila cepat cepat sembuh utk saya n anak anak ...sebab saya tak tahu apa saya akan buat tanpa awak kat sisi saya . Apa lagi la saya nak mintak dari Allah . Dia dah beri jodoh yg terbaek utk saya . ...ayah yg terbaik buat Isk , Yaya n Sarah

You have been the love of my life over the last decade, and I'm looking forward to the coming decades.


Moga kita tua bersama sama ...bilang kedut kat muka masing2 ...jaga anak sama sama ....dan juga mudahan mudahan kekal saling sayang menyayangi hingga ke akhir hayat kita .

Adik adik sekalian yg baru melayari bahtera umah tangga ...jaga la umah tangga korang baik baik . Tolak ansur tuh penting ..jgn duk pikir diri kita je apa yg kita nak je sebab bila kawen banyak benda kita kena jaga ..suami n anak anak n keluarga semua . Buat la mana yg termampu n yg paling baik kita boley buat .  Dah la majuk majuk nak sentap2 tuh semer ...tak guna dah . Masa kapel elok la nampak la comel majuk2 . Dah kawen meluat dah org tgk ...lagi kita dewasa lagi kita rasa ala merajuk amat la tak cool . So jadi profesional dan selesaikan masalah cara org dewasa  ...dan yg penting enjoy your marriage . Kita tak tahu apa akan jadi di masa hadapan tapi sementara kita ada masa nih kita nikmati la betol betol

selamat berkasih sayang semer n spread the love

So neh cuti ke kak moon ngan pak sutan ....

tak der maknanya nak coti ....baby demam campak ....hahahah mak dia dah amik el dah ...hahahhahah
kita carry forward je la apa apa celebration ...kita celebrate besok sekalik ngan bday Isk

6 comments:

Filla said...

ahhhhh sweetttttnye moooonnn!! korang berdua memang matching sangat.. moon kuat ketawa.. sutan suka buat kelaka.. happy wedding anniversary buat moon and sutan, semoga akan banyak lagi mengukir saat indah bersama lepas nie.. amboi kak pilla puitis sangat ni hehehe

ainor said...

eppy anniversary moon.. moga terus bahagia hingga ke syurga...

Sella Shahbudin said...

happy anniversary moon & sutan....

YouKnowMe said...

salam perkenalan. happy anniversary kak:) smoga kekal hingga ke jannah

Umi Ain said...

Baca n3 moon ni buatkan kta kompius nak gelak ke nak nangis sbb 2-2 elemen ada.. Sudahnya baca sambil gelak ujung mata ada air ngalir.. Anyway, happy anniversary moon n sutan.. Seronok baca yg korang dah hadap mcm2 dlm hidup sama2 suka dan duka.. Semoga terus berbahagia hingga hujung nyawa..

Memori Cinta Shah dan Intan said...

Huhu Kak Moon sedih baca entri nie..by the way hepi anniversary for u & pak sutan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...