Friday, November 14, 2014

30 DBC : Day 12 , 5 wish list anda

kalau ikut kan wish ...mcm macam saya nak ....

i wish i can have unlimited wish .....ha agaknya boley tak . Tapi sebab tajuk pun 5 wishlist ...maka nih la apa saya nak ...

1 - world peace 

alamak ...mcm jawapan miss world sangat ...terus terbayang Sandra Bullock dlm citer Miss Congeniality . All I want is WORLD PEACE ...hikssssssss

betol ...kalau boley saya nak takder peperangan tak der penindasan tak der kebuluran and everyone is fine and healthy and happy .

2 - Anak anak dan keluarga 

Aku nak anak anak berjaya dan gembira ngan apa saja bidang yg dia org ceburi , berjaya dunia dan akhirat .Ibu bapa mana yg tak nak anak jadi org bijak pandai tapi apa apa pun bidang yg dia org ceburi biarlah dia happy n berjaya dengan jayanya .  Berakhlak mulia ..baik hubungan dengan Allah dan jugak sesama manusia ...baik utk anak anak ....sama jugak ngan adik beradik ipar duai sedara mara dan semua nya

3 - Cinta

Hope moon n sutan ley tua sama sama ....kurangkan kontreversi tingkatkan prestasi ...gelak gelak kutuk mengutuk sesama sendiri biar pun dah tua ahaks

malam semalam test la wax yg beli dari Bali Ratih . So dah test kat kaki sendiri harus la test kat kaki org lain plak lagi pun bulu kaki lelaki kan lagi meriah ...harus la syiok kan hahahah . So mmg kita org bergelak ketawa mcm nak pecah perut .

Walaupun petang tuh punya la pening n stress terus cam org campak jauh2 pening tuh . Mmg la ketawa adalah ubat yg mujarab kan ...bukan takat kaki sutan je kena wax kaki isk pun kena ..pastuh semer gelak guling2 . Perggg hope walau pun anak anak dah besar kita org still ley gurau senda bodoh2 mcm nih hahahha


4 - Harta 

Hope sangat agar hidup makin senang ...bukan utk bershopping ( tapi kalau ada duit ley la shopping kan . ..kalau tak der window shopping aje la yer sambil meleley air liur tuh muahahah ) ...so dah dapat umah ...dah dapat kereta ...rasa bab tuh tak der nak apa apa dah .

Moon slalu ckp kat Sutan ...i wish saya ada duit lebey so that bila adik saya call nak mintak bantuan ...saya boley bagi je terus kat dia tanpa perlu saya semak berapa baki saya ada ....kalau saya bagi dia cukup tak utk kita ....nak sgt cam tuh . Org kata kalau nak membantu org , bantu la mereka di sekeliling kita dulu . Kadang kesian sgt bila org call nak mintak bantuan , ai tak mampu nak bantu ...kesian la sangat .

I wish saya senang so bebila dia org mintak tolong saya ley hulurkan bantuan secepat yg mungkin ...kalau saya senang saya nak org sekeliling saya pun senang

Kita kena ajar hati kita utk happy bila tgk org lain senang . Yup skrg ramai org sakit ati tgk org senang . So kita jgn masukkan diri kita dalam golongan tuh . Kita bersihkan hati bersihkan jiwa be happy for other people and u too ...will be happy . Percayalah .

Bila semua org dapat bantu org susah di sekeliling mereka ........jikalau la semer org buat cam tuh maka takkan ada org susah betol tak . Tapi tuh la , kalau kita pun susah nak wat cam na kan ..

sebab tuh la how i wish i nih org senang so that i can help others .

Sebab tuh la slalu kita baca kan ...Allah akan uji kita plak ...jika kita miskin n susah bagaimana miskin n susah tuh mendekatkan kita ngan Allah ...kalau kita kaya raya n mewah ...bagaimana kaya raya kita tuh dekatkan kita dengan Allah . 


5 - yg last nih adalah my wish dari dulu sampai sekarang 

I wish that my father can look at me and tell me that he is proud of me ( suddenly mata panas nih...tgk monitor pun kabur ) I know dia sayangkan anak anak dia but being a typical father yg takkan ucap kan banyak mana dia rindu anak anak nya atau sayang kan anak anak nya .. ....i cuba train otak nih utk menerima but kadang kadang jiwa kita tersentuh n terusik . Dan makin saya meningkat dewasa dan ada anak anak sendiri tetiba rasa rindu sangat semer tuh dan i dont know why .

Bukan kata abah tak bagus ke apa ...bukan . Dia pun ada limitation n masalah dia sendiri ...and ai selalu pujuk hati ini , n i will always love him walau apa pun yg berlaku dan saya kena hormat pada dia  . But ada masa masa nya yg saya sangat sangat perlukan bimbingan n pendapat dari dia . I dont expect him to be with me all the time ...jauh sekali nak mintak duit atau apa apa pun dari dia ...but i wish he could understand us anak anak dia nih . Tambahan plak pada waktu ini di mana i wish he can be here ....Ya Allah .... ( hembus napas panas dari hidung sendiri ) just be there by our side ...kalau tak buat apa apa pun takpa just be there when we need u .

Sebab tuh i wish sangat anak anak ai takkan lalui apa yg ai dah lalui . Nampak sutan main ngan anak anak ...Isk Yaya pun ley main bertepuk tampar ngan dia ...kadang nampak seakan akan sutan nih adalah their playground ...main wrestling semer ..hati nih lega ...terima kasih Ya Allah .

Tambah plak sejak seminggu lalu banyak benda berlaku ...and ai sangat kecewa ngan respond dia bila mintak nasihat ....arghhh now i know , its better not to ask at the first place . Mebi benda2 yg mcm nih buat my brother duk marah .....now i see , benda2 mcm nih . Dulu moon slalu pujuk abg moon ...to think +ve now moon plak tgh battle ngan diri sendiri utk think +ve

im sorry this week sangat emotional for me...banyak benda yg berlaku  . Ada benda yg berlaku yg betul2 menguji hubungan kami adik beradik . But Moon percaya jika niat kita baik dan ikhlas Allah pasti akan tunjukkan jalan nya kan . Kami berjaya harungi nya dulu bersama dan saya percaya kita org mampu lalui nya jugaks . Mana tahu nanti in future kita plak bermasaalah and i wish my family will be there for me ...what ever happen .

( tarik napas panjang panjang ) perggg entry pun cam emo sket betul2 menggambarkan bagaimana hati n perasaan ini ...tapi adat dunia la kan bukan sepanjang masa je kita nak happy ...ada time ada jugak masa sedey n kesusahan ...yer dak

I wish korang semer happy happy sokmo ...hugsssss

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...