Thursday, July 07, 2011

Update Norma - Pusat Rawatan Al Hidayah

Archive kisah Norma


Last nite kam
i bawak Norma ke Gombak . Me n Sutan dr office terus ke Gombak ...n yes jln jem nye . Ambulan amik Norma , Mak n Talib dr Balakong ..since dia org naik ambulan makanya mmg cepat dia org sampai . Sampai kat sana kol 8pm masa tew dah penuh dah org since masa tew ada kes rasukkan maka lambat sket turn Norma ..lepas settle terus Norma di bantu oley kakitangan St John Ambulan di tolak masuk ke dalam bilik Rawatan
Norma menunggu dalam ambulan . Sian sangat tgk Norma ..mak kan emo emo kan tetiba tgk dia pakai telekung tew lagi la sedey mau tak nye i bought telekung tew utk dia org masa Moon ke Bandung dulu ...mmg Talib pesan ...kak nampak yg cantek2 belikan ek ....Lib nak wat hantaran utk Norma ...she loves pink ...thats y moon pilih yg ada bunga pink ..love u Norm

Pak Sutan tunggu kat luar
Talib dan mak menemani Norma while me n Sutan standby kot kena panggil

Alhamdulillah ustadz Lokman yg rawat Norma . Masa Ustadz mintak izin pegang kepala Norma dia bacakan ayat ayat suci Al Quran sambil nama Norma di panggil beberapa kali ...sambil tangan dia gerak2 di kepala Norma dia dpt rasa yg ada ketulan yg besar and dia tanya apa di sebelah kanan kepala Norma cam ada benda asing

No talib bgtau tew adalah shan yg di pasang ....then dia terus kan tetiba kaki Norma terangkat angkat ...dia stop and suh Tallib tanya Norma sama ada dia rasa sakit ke apa . Norma kelip2 mata ....then dalam 5 minit dia pun siap
Ustadz tgh tengokkan Norma ..Moon tak sempat amik gamba pun sebab duk concentrate tgk Norma .

Dia kata insyaallah ...amalkan ayat ayat ini beri Norma minum air and kena usaha yakin dan ikhtiar ...and amal ...insyaallah

Surah Hud ayat 60 - 80
Surah Al Khafi ayat 38 - 60

So Norma kena dtg balik pada 1 hb 8 kalau tak silap . Ustadz nasihat kan banyakkan solat hajat n banyakkan berdoa kepada Allah insyaallah jika Allah izin kan insyaallah Norma boleh sembuh ...insyaallah

more info sila klik kat Pusat Rawatan Al-Hidayah

---------------------------------------------------------------------------------------------


Antara ayat ayat yg di beri utk di bacakan pada norma setiap hari . Kadang kiter baca kiter tak tahu apa pun kiter sekadar baca je ...moon share kan kat sini terjemahan nye . Last time ai baca terjemahan Al Waqiah rasa insaf sangat sebelum nih main baca je and tahu pasal kiamat but after baca dr ayat ke satu ayat terasa seribu keinsafan ...
hari nih moon belajar lagi 2 lagi surah ...alhamdulillah .

Pernah tak kadang kiter baca kiter termalu sendiri ? yup ai sangat malu ..sebab moon tahu benda benda nih its just that diri kiter sendiri yg refuse to buat benda2 yg wajib . I hope ai can be a better muslim ..jikalau kekuatan dalaman kiter lemah bagai mana pula kekuatan luaran kiter ...ermm ..

Moon pernah cakap ngan seseorang dia kata kiter meminta macam macam dari Allah kiter mohon semua hajat kiter di tunai kan namun adakah kiter menurut perintah Allah ....panggg cam rasa kena tembak ..sebab it is so true ...

sometimes Allah beri ujian buat umat nya ...utk kasik kesedaran bg mereka di sekelilingnya . Mungkin Allah peliharakan Norma dr kesakitan tp menguji kita instead . cuma kadang kiter tak nampak

Now i can see the silver line ...ai know its change us alot ...the way we treat each other ...the way we see things ...and make us bersyukur atas nikmat dan kebahagian yg di berikan . Allah maha besar ...ramai org insaf bila baca kisah Norma ...kiter lebih menghargai bukan ...we got home ...look into our kids eyes and dalam hati sangat bersyukur kerana kita sihat n masih boleh berada n membelai anak anak kiter sendiri while others is tgh bertarung for their lifes . Setiap saudara Islam memanjat kan doa buat saudara yg mereka tak kenal ...hanya kenal dgn hanya membaca kisah norma di internet but yet sangat baik hati memasukkan nama Normawati dalam doa mereka ...terima kasih saudara saudara ku

Si suami memandang wajah isteri di kala mereka sedang tido and berbisik dalam hati Ya Allah syukur kerana isteri ku sihat dan mampu menjaga anak anak ku . Yes dont lie to me ...this story leave a very deep wound in your heart but no worries the wound can heal . Sebab itu la yg Moon rasa bila lihat Isk n Yaya my kids ...but hati ai pedeh bila tgk Rafiq sebab dia tak dapat apa yg Isk n Yaya rasa ..i cry everytime menaip kisah mereka ...naluri seorang isteri n naluri keibuan tew menguasai diri and i know u ols pun nangis jugaks . Yer Allah ciptakan wanita ngan sifat kasih sayang yg besar ...ia nya satu nikmat yg indah bukan ..

Abdul Rafiq muga Allah peliharakan kamu ...mama dan papa kamu...amin


jom baca terjemahan ayat nih ..


Surah Hud ayat 60 - 80


60. Dan mereka selalu diikuti dengan kutukan di dunia ini dan (begitu pula) di hari kiamat. Ingatlah, sesungguhnya kaum ‘Ad itu kafir kepada Rabb mereka. Ingatlah, kebinasaanlah bagi kaum ‘Ad (yaitu) kaum Huud itu. (QS. 11:60)

61. Dan kepada Tsamud (Kami utus) saudara mereka Shaleh. Shaleh berkata: “Hai kaumku, sembahlah Allah, sekali-kali tidak ada bagimu Ilah selain Dia. Dia telah menciptakan kamu dari bumi (tanah) dan menjadikan pemakmurnya 726, karena itu mohonlah ampunan-Nya kemudian bertaubatlah kepada-Nya. Sesungguhnya Rabbku amat dekat (rahmat-Nya) lagi memperkenankan (do’a hamba-Nya)”. (QS. 11:61)

62. Kaum Tsamud berkata: “Hai Shaleh, sesungguhnya kamu sebelum ini adalah seorang di antara kami yang kami harapkan, apakah kamu melarang kami untuk menyembah apa yang disembah oleh bapak-bapak kami? dan sesungguhnya kami betul-betul dalam keraguan yang menggelisahkan terhadap agama yang kamu serukan kepada kami”. (QS. 11:62)

63. Shaleh berkata: “Hai kaumku, bagaimana pikiranmu jika aku mempunyai bukti yang nyata dari Rabbku dan diberi-Nya aku rahmat daripada-Nya, maka siapakah yang akan menolong aku dari (azab) Allah jika aku mendurhakai-Nya. Sebab itu kamu tidak menambah apapun kepadaku selain daripada kerugian. (QS. 11:63)

64. Hai kaumku, inilah unta betina dari Allah,sebagai mu’jizat (yang menunjukkan kebenaran) untukmu, sebab itu biarkanlah dia makan di bumi Allah, dan janganlah kamu mengganggunya dengan gangguan apapun yang akan menyebabkan kamu ditimpa azab yang dekat”. (QS. 11:64)

65. Mereka membunuh unta itu, maka berkata Shaleh: “Bersukarialah kamu sekalian di rumahmu selama tiga hari 727, itu adalah janji yang tidak dapat didustakan”. (QS. 11:65)

66. Maka tatkala datang azab Kami, Kami selamatkan Shaleh beserta orang-orang yang beriman bersama dia dengan rahmat dari Kami dan dari kehinaan di hari itu. Sesungguhnya Rabbmu Dia-lah Yang Maha Kuat lagi Maha Perkasa. (QS. 11:66)

67. Dan satu suara keras yang mengguntur menimpa orang-orang yang zalim itu, lalu mereka mati bergelimpangan di tempat tinggal mereka, (QS. 11:67)

68. seolah-olah mereka belum pernah berdiam 728 di tempat itu. Ingatlah, sesungguhnya kaum Tsamud mengingkari Rabb mereka. Ingatlah, kebinasaanlah bagi kaum Tsamud. (QS. 11:68)

69. Dan sesungguhnya utusan-utusan Kami (malaikat-malaikat) telah datang kepada Ibrahim dengan membawa kabar gembira, mereka mengucapkan: “Selamat”. Ibrahim menjawab: “Selamatlah,” maka tidak lama kemudian Ibrahim menyuguhkan daging anak sapi yang dipanggang. (QS. 11:69)

70. Maka tatkala dilihatnya tangan mereka tidak menjamahnya, Ibrahim memandang aneh perbuatan mereka, dan merasa takut kepada mereka. Malaikat itu berkata: “Jangan kamu takut, sesungguhnya kami adalah (malaikat-malaikat) yang diutus kepada kaum Luth”. (QS. 11:70)

71. Dan isterinya berdiri (di sampingnya) lalu dia tersenyum, maka Kami sampaikan kepadanya kabar gembira tentang (kelahiran) Ishak dan sesudah Ishak (lahir pula) Ya’qub. (QS. 11:71)

72. Isterinya berkata: “Sungguh mengherankan, apakah aku akan melahirkan anak padahal aku adalah seorang perempuan tua, dan ini suamiku dalam keadaan yang sudah tua pula? Sesungguhnya ini benar-benar suatu yang sangat aneh”. (QS. 11:72)

73. Para malaikat itu berkata; “Apakah kamu merasa heran tentang ketetapan Allah (Itu adalah) rahmat Allah dan keberkatan-Nya, dicurahkan atas kamu, hai ahlul bait! Sesungguhnya Allah Maha Terpuji lagi Maha Pemurah”. (QS. 11:73)

74. Maka tatkala rasa takut hilang dari Ibrahim dan berita gembira telah datang kepadanya, diapun bersoal jawab dengan (malaikat-malaikat) Kami tentang kaum Luth. (QS. 11:74)

75. Sesungguhnya Ibrahim itu benar-benar seorang yang penyantun lagi penghiba dan suka kembali kepada Allah. (QS. 11:75)

76. Hai Ibrahim, tinggalkanlah soal jawab ini, sesungguhnya telah datang ketetapan Rabbmu, dan sesungguhnya mereka itu akan didatangi azab yang tidak dapat ditolak. (QS. 11:76)

77. Dan tatkala datang utusan-utusan Kami (para malaikat) itu kepada Luth, dia merasa susah dan merasa sempit dadanya karena kedatangan mereka, dan dia berkata : “Ini adalah hari yang amat sulit 729″. (QS. 11:77)

78. Dan datanglah kepadanya kaumnya dengan bergegas-gegas. Dan sejak dahulu mereka selalu melakukan perbuatan-perbuatan yang keji 730. Luth berkata: “Hai kaumku, inilah puteri-puteriku, mereka lebih suci bagimu, maka bertaqwalah kepada Allah dan janganlah kamu mencemarkan (nama) ku terhadap tamuku ini. Tidak adakah di antaramu seorang yang berakal?” (QS. 11:78)

79. Mereka menjawab: “Sesungguhnya kamu telah tahu bahwa kami tidak mempunyai keinginan 731 terhadap puteri-puterimu; dan sesungguhnya kamu tentu mengetahui apa yang sebenarnya kami kehendaki”. (QS. 11:79)

80. Luth berkata: “Seandainya aku ada mempunyai kekuatan (untuk menolakmu) atau kalau aku dapat berlindung kepada keluarga yang kuat (tentu aku lakukan)”. (QS. 11:80)


Surah Al-Khafi ayat 38 - 60
38. Tetapi aku (percaya bahwa): Dialah Allah, Rabbku, dan aku tidak mempersekutukan seorangpun dengan Rabbku. (QS. 18:38)

39. Dan mengapa kamu tidak mengucapkan tatkala kamu memasuki kebunmu “Maasyaa Allah, laa quwwata illaa billah” (Sungguh atas kehendak Allah semua ini terwujud, tiada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah). Sekiranya kamu anggap aku lebih sedikit darimu dalam hal harta dan keturunan, (QS. 18:39)

40. maka mudah-mudahan Rabbku, akan memberi kepadaku (kebun) yang lebih baik daripada kebunmu (ini); dan mudah-mudahan Dia mengirimkan ketentuan (petit) dari langit kepada kebunmu, hingga (kebun itu) menjadi tanah yang licin; (QS. 18:40)

41. atau airnya menjadi surut ke dalam tanah, maka sekali-kali kamu tidak dapat menemukannya lagi”. (QS. 18:41)

42. Dan harta kekayaannya dibinasakan, lalu ia membulak-balikkan kedua tangannya (tanda menyesal) terhadap apa yang ia telah belanjakan untuk itu, sedang pohon anggur itu roboh bersama para-paranya dan dia berkata: “Aduhai kiranya dulu aku tidak mempersekutukan seorangpun dengan Rabbku”. (QS. 18:42)

43. Dan tidak ada bagi dia segolonganpun yang menolongnya selain Allah; dan sekali-kali dia tidak dapat membela dirinya, (QS. 18:43)

44. Disana pertolongan itu hanya dari Allah yang Hak. Dia adalah sebaik-baik Pemberi pahala dan sebaik-baik Pemberi balasan. (QS. 18:44)

45. Dan berilah perumpamaan kepada mereka (manusia), kehidupan dunia adalah sebagai air hujan yang Kami turunkan dari langit, maka menjadi subur karenanya tumbuh-tumbuhan di muka bumi, kemudian tumbuh-tumbuhan itu menjadi kering yang di terbangkan oleh angin. Dan adalah Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu. (QS. 18:45)

46. Harta dan anak-anak adalah perhiasaan kehidupan dunia tetapi amalan-amalan yang kekal lagi saleh adalah lebih baik pahalanya di sisi Rabbmu serta lebih baik untuk menjadi harapan. (QS. 18:46)

47. Dan (ingatlah) akan hari (yang ketika itu) Kami perjalankan gunung-gunung dan kamu akan melihat bumi itu datar dan Kami kumpulkan seluruh manusia, dan tidak Kami tinggalkan seorangpun dari mereka. (QS. 18:47)

48. Dan mereka akan dibawa ke hadapan Rabbmu dengan berbaris. Sesungguhnya kamu datang kepada Kami, sebagaimana Kami menciptakan kamu pada kali yang pertama; bahkan kamu mengatakan bahwa Kami sekali-kali tidak akan menetapkan bagi kamu waktu 883 (memenuhi) perjanjian. (QS. 18:48)

49. Dan diletakkanlah kitab, lalu kamu akan melihat orang-orang yang bersalah ketakutan terhadap apa yang (tertulis) di dalamnya, dan mereka berkata: “Aduhai celaka kami, kitab apakah ini yang tidak meninggalkan yang kecil dan tidak (pula) yang besar, melainkan ia mencatat semuanya; dan mereka dapati apa yang telah mereka kerjakan ada (tertulis). Dan Rabbmu tidak menganiaya seorang juapun”. (QS. 18:49)

50. Dan (ingatlah) ketika Kami berfirman kepada para malaikat: “Sujudlah kamu kepada Adam 884″, maka sujudlah mereka kecuali iblis. Dia adalah dari golongan jin, maka ia mendurhakai perintah Rabbnya. Patutkah kamu mengambil dia dan turunan-turunannya sebagai pemimpin selain daripada-Ku, sedang mereka adalah musuhmu Amat buruklah iblis itu sebagai pengganti (Allah) bagi orang-orang yang zalim. (QS. 18:50)

51. Aku tidak menghadirkan mereka (iblis dan anak cucunya) untuk menyaksikan penciptaan langit dan bumi dan tidak (pula) penciptaan diri mereka sendiri; dan tidaklah Aku mengambil orang-orang yang menyesatkan itu sebagai penolong. (QS. 18:51)

52. Dan (ingatlah) akan hari (yang ketika itu) Dia berfirman: “Panggilah olehmu sekalian sekutu-sekutu-Ku yang kamu katakan itu”. Mereka lalu memanggilnya tetapi sekutu-sekutu itu tidak membalas seruan mereka dan Kami adakan untuk mereka tempat kebinasaan (neraka). (QS. 18:52)

53. Dan orang-orang berdosa melihat mereka, maka mereka meyakini, bahwa mereka akan jatuh ke dalamnya dan mereka tidak menemukan tempat berpaling daripadanya. (QS. 18:53)

54. Dan sesungguhnya Kami telah mengulang-ulangi bagi manusia dalam Al-Qur’an ini bermacam-macam perumpamaan. Dan manusia adalah makhluk yang paling banyak membantah. (QS. 18:54)

55. Dan tidak ada sesuatupun yang menghalangi manusia dari beriman, ketika petunjuk telah datang kepada mereka, dan memohon ampun kepada Rabbnya, kecuali (keinginan menanti) datangnya hukum (Allah yang telah berlaku pada) umat-umat yang dahulu atau datangnya azab atas mereka dengan nyata. (QS. 18:55)

56. Dan tidaklah Kami mengutus rasul-rasul melainkan sebagai pembawa berita gembira dan sebagai pemberi peringatan; tetapi orang-orang yang kafir membantah dengan yang batil agar dengan demikian mereka dapat melenyapkan yang hak, dan mereka menganggap ayat-ayat Kami dan peringatan-peringatan terhadap mereka sebagai olok-olokan. (QS. 18:56)

57. Dan siapakah yang lebih zalim daripada orang yang telah diperingatkan dengan ayat-ayat dari Rabbnya lalu dia berpaling daripadanya dan melupakan apa yang dikerjakan oleh kedua tangannya? Sesungguhnya Kami telah meletakkan tutupan di atas hati mereka, (sehingga mereka tidak) memahaminya, dan (Kami letakkan pula) sumbatan di telinga mereka; dan kendatipun kamu menyeru mereka kepada petunjuk, niscaya mereka tidak akan mendapat petunjuk selama-lamanya. (QS. 18:57)

58. Dan RabbmulahYang Maha Pengampun, lagi mempunyai rahmat. Jika Dia mengazab mereka karena perbuatan mereka,tentu Dia akan meyegarkan azab bagi mereka. Tetapi bagi mereka ada waktu yang tertentu (untuk mendapat azab) yang mereka sekali-kali tidak akan menemukan tempat berlindung daripadanya. (QS. 18:58)

59. Dan (penduduk) negeri itu telah Kami binasakan ketika mereka berbuat zalin, dan telah Kami tetapkan waktu tertentu bagi kebinasaan mereka. (QS. 18:59)
60. Dan (ingatlah) ketika Musa berkata kepada (muridnya) 885: “Aku tidak akan berhenti (berjalan) sebelim sampai ke pertemuan dua buah lautan; atau aku akan berjalan sampai bertahun-tahun. (QS. 18:60)

59 comments:

Dkna Abza said...

semoga Allah selamatkan norma .. aminnnnn..

Sidratul Muntaha said...

kesakitan itu adalah satu bentuk ibadah yg Allah beri pada kita dalam mencari keredhaannya dan demi mengingatkan keEsaannya
suroh al kafi ni selalu daku baca ari khamis mlm jumaat menggantikan surah yassin since aku ade sakit abscess.
mak aku ade barah payudara masa muda2 dulu,septutnya ade anak yg ade sakit sama.
mujur takde tpi akulah yg Alalh beri sakit ini (abscess)..
tiap2 bulan mesti kena dan selalulah masuk kuar spital tuk operate dan buangkan benda tu...
aku tak diuji dengan sakit mcm Sister Normah ni akan tetapi kesakitan yg aku hadap tiap2 bulan inilah menguji keredhaan aku terhadap ujian Allah.
buat Sis Normah,kuatkan semangat.
buat suaminya..tabahkan diri selalu.
korang berdua adelah beruntung sebenarnya kerana Ujian ini takde galang gantinya dengan kerahmatan Allah..
aku doakan supaya Si Normah cepat sembuh demi anaknya.
Insyaa Allah..
doa seorang mak buat seorang mak yg lain adalah mustajab.apetahlagi doa itu datangnya dari seorang ibu yg mukminin.
insyaa Allah...

mummy_ayu said...

semoga norma cepat sembuh..amin...

AdanyaKauUntukku said...

yup
kalau pegi sini
mmg akan di beri ayat untuk di amalkan..

and it works kalau di amalkan..

moga norma cepat sembuh ye

Anonymous said...

insyallah ada sinar ... cume kite kene usaha di samping tawakal jgk ..
moge2 makbul doa2 sume.

* huhuuh betui tu moon, ayat2 tu pun berdesing je rs nye...mcm2 kite mintk , tp kite lupe DIA.. bile kite sakit baru kite ingt DIA..

@LeenShamsh said...

terapi iman di hati dari Allah untuk kite semua insyaAllah!

LynnAiza said...

insyaallah.doa dari semua yang follow-up kisah kak norma.yakin dan percaya denganNYA.

semoga kak norma cepat sembuh.dan semoga akak dan family yang lain diberi kekuatan untuk hadapi bersama kak norma.

Miss Moon said...

zura ...

betul zura even masa ai taip tew pun sebenarnya kena kat batang idong ai sendiri jugaks ...so ai pun mengingati diri sendiri sebenarnya

shilafaizz said...

betul kak moon, kadang2 bila kita diuji 'sikit' barulah ingat Alah..mase tu sy sendiri menangis sambil berdoa sebab sy malu pada Allah...kdg2 solat lewat, kdg2 ade trtinggal tapi meminta macam2 dengan Allah..tapi syukurlah kita masih ada rasa ingatkan Allah.semoga hubungan kita dgn Allah sentiasa dijaga sebab Allah selalu bagi apa yang kita minta.
Semoga norma cepat sembuh, ya allah kami yakin ini hanya ujianMu untuk menguji keimanan dan kesabaran kami.

FIONA NAQIAH MUSTAPHA said...

saya doakan norma akan kembali pulih. kisah norma mengingatkan saya semasa suami saya didiagnos ada ketumbuhan otak "central neurocytoma". saya mmg panik dan xtau nak buat apa sebab selama ini, saya bnyk bergantung pada suami. Anak masa tu baru 6bulan. lepas operation suami kena sawan dan minor stroke sebelah kiri. Setiap hari saya berdoa supaya Allah sembuhkan dia dengan penawar Nya krn Allah Maha Penyembuh. dan setiap hari tu lah, saya dapat melihat kesembuhan pd suami saya. kalau tidak disebabkan ujian dan dugaan ini, mungkin saya dan suami masih lagi leka dengan keduniaan. kalau sebelum tu, kita xmenitikkan soal hubungan antara keluarga, cuai dalam solat dan ibadah.. tetapi selepas ujian ini, hubungan kami dan keluarga bertambah erat, dan kami akan cuba sedaya upaya untuk menyempurnakan ibadah.

saya berdoa pada Allah semoga norma dan suami kuat dalam mengharungi ujian Allah ini. berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul tp insyaAllah saya faham perasaan itu sebab saya pernah melaluinya.

Semoga Allah merahmati kehidupan norma, suami dan anaknya dunia dan akhirat. Amin

Hudalatip said...

salam, moga norma akan terus diberi kekuatan dan dapat sembuh seperti sebelumnya..Memang bila baca blog kamu ni, buat saya perlu menghargai apa yang saya ada dan sentiasa mengingati Tuhan..

Unknown said...

YA ALLLAH, KAU BERILAH KEKUATAN KEPADA NOORMAWATI, SUAMINYA, KAUM KELUARGANYA.. KEKUATAN UNTUK MENEMPUHI SEGALA RINTANGAN. KAU BERILAH KESENANGAN UNTUK NYA MENEMPUHI SEGALA RINTANGAN. AMIN YA RABBAL ALAMIN.

Sal Saari said...

InsyaAllah dengan keizinan drNya, Norma akan sembuh..
banyakkanlah berdoa dan teruskan usaha sambil tawakkal kepada Allah

n.a.j.w.a said...

kisah Norma sangat menyentuh hati saya..melihatkan Rafiq lebih meruntun jiwa raga..saya ada buat entry tentang Norma di blog saya..harap dapat sedikit sebanyak dapat memmbantu..

dwatyKNY said...

semoga keluarga akan tabah... dan yang paling penting... semoga norma akan kuat melawan penyakitnya...

nurmisnan said...

InsyaAllah dengan izin-Nya
semua akan baik... Al Hidayah
ustaz Lokman tu ker?? insyaAllah
jika berubat dgn dia akan sembuh
tapi haruslah perbanyakkan membaca
quran dan solat hajat...

selamat sembuh norma...

Kaki Wayang said...

Semoga cepat sembuh dengan izin Allah..amin

Ieka AbWahid said...

sepat sembuh ya Norma..kami semua doakan Norma dari kejauhan INSYAALLAH. :')

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

ayat2 yg diberi tue membawa makna yg sgt2 mendalam ... memberi keinsfan pada diri sendiri sbg hambaNya.

Bicara hati ibu aisya said...

Ya Allah kak..setiap kali baca kisah norma di blog akak pasti airmata merembes keluar.Terima kasih kak.Semua ini membuatkan ramai 'membuka mata' malah lebih menghargai apa yang mereka ada, bersyukur atas 'nikmat' yang diberikan dan insaf.
Semoga norma kembali sembuh, semoga rafiq boleh merasai erti kasih sayang seorang ibu dan semoga talib lebih tabah dan kuat mengharungi setiap ujian yang menimpa.

khansyaa' al khairiyah mohd ujang said...

sedih :( moga Allah bagi kekuatan untuk semua

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

kita sama2 berdoa utk norma....semoga Allah permudahkan segala2nya...

Puan Min Cantek (PMC) said...

semoga Norma kuat semangat dan kembali sihat seperti biasa...

KuNanGKuNanG said...

moga dengan izinNya semua akan selamat..amin..

Unknown said...

semoga sis norma cepat sembuh..amin...

scha exa dan dunianya said...

semoga norma cepat sembuh..amin

ida said...

smga Norma cpt sembuh...kuat kn smngat norma

Gieyana said...

moga Norma cepat sembuh..dan tabah dlm menghadapi dugaan Allah Taala.. berat mata yg memandang, berat lg bahu yg memikul kan..

mrs kayrul said...

mudah-mudahan norma cepat sembuh...

Zatil said...

Kami mmg tak putus doa utk Norma..Insyaallah..

Jue said...

terlalu berat dugaan ini..namun sesungguh apa yang terjadi itu ada hikmahnya..dia hanya menguji orang yang dia tahu amat kuat untuk menerima dugaan ini....
kerana pengalaman yang mengajar jue erti kekuatan sesuatu dugaan..walaupun kadang2 hati ini mengeluh sama....
buat norma n taib..teruskan perjuangan.....
jue sekeluarga mendoakan yang terbaik buatnya...


buat sis moon....
pengorbananmu amat bermakna..semoga ALLAH terus memberkatimu....AMINNNNNN

n u for your sharing

cik myrha said...

semoga sis norma dipermudahkan segalanya.amin.myrha selalu doakan sis norma akan sihat kembali.amin

Anonymous said...

semoga Norma cepat sembuh.. Allah always with us.. hanya padanya kita meminta.. Ameen..

Anonymous said...

salam ..saya nak mintak kebenaran dari akak untuk buat kutipan amal untuk kak norma ni..saya pelajar ipta...saya terbaca tentang kak norma ni di blog kakak ipar saya..terlintas di hati untuk membantu mengurangkan beban kak norma dan keluarga dengan membuat tabung di sini..kebetulan kolej di hadapa universiti saya akan mengadakan hari terbuka..kalau diizinkan akak saya nak tumpang letak tabung disitu..dan saya merupakan ahli badan dakwah di tempat saya..jadi insyaALLAH saya akan membuat tabung bergerak selama seminggu..saya doakan kak norma sembuh..saya memohon agar akak memberi keizinan untuk saya buat tabung amal ini..dan sertakan kisah kak norma..barakalluhu fik

[sutera kasih] said...

semoga kak norma cepat sembuh..semoga diringankan beban yg ditanggung..

hazlynda kushairi said...

betul kata Kak Moon, kadang kala kita sendiri lalai. Bila Allah uji sikit, kita dah melatah, bermacam yang kita buat tanpa sedari. Lynda doa Norma cepat sembuh, InsyaAllah, berkat doa kita semua n usaha Kak Moon sekeluarga, insyaAllah.

Anonymous said...

salam..hnya sekadar memberi jalan... amalkan beri minum air zam zam dan air yassin setiap masa... juga di adakan bacaan yassin di mana minta diringankan segala penderitaan... boleh juga minta dibuat bacaan yassin dan solat hajat oleh anak2 yatim, tahfiz di pondok..bersedekah juga kepada mereka diniatkan sedekah atas nama Norma..insya Allah diringankan penderitaan..

leza said...

cuba try vitamin B17

Farhana said...

semoga sembuh kembali norma...

Sharina said...

salam, sy baru sj dpt email dr kwn sy berkenaan norma, mungkin sebagai org yg tak mengenali norma n keluarga tak byk yang dapat kami bantu, tp kami sgt berharap doa2 kami dari jauh dapat membantu norma kembali pulih dan menjalani hidup gembira bersama suami dan anak tercinta..semoga cepat sembuh norma..

LYAfrina said...

saya selalu ttunggu update ttg norma..
semua kata moon mmg benar belaka..kdg2 kesakitan ni tuhan nak uji org sekeliling kita...

sy selalu mendoakan agr nirma sihat,,supaya dpt menikmati kehidupan bersama rafiq & talib...

tq cz sudi sharing terjemahan tsebut.insyallah...sy juga igin amalkannya..

Eye_nee said...

Ya Allah
Kurangkan lah Penderitaan Saudara SeIslam Ku Ini..Sembuhkan lah Penyakitnya..PanjangkanLah Umurnya Ya Allah...Deritanya Meruntun Jiwa Ini..Dan Semoga Rahmatmu Ya Allah sentiasa berada disisinya untuk dia tabah dalam menghadapi ujian Mu ini..Aminn...

Buat Moon..terimakasih buat mu...tulisan mu saban hari menyedar dan mengisafkan diri ini..Sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa atas makhluknya....

amirah anis said...

assalamualaikum..sy xpernah kenal siapa k.moon ni n k.norma ni..apepun..lps blogwalking, sy terjumpa blog k.moon..sy doakan akak terus tabah utk mnjaga k.norma..semoga semuanya akan terus dipermudahkan Allah..semoga k.norma dpt kembali sihat...insya Allah..sy yakin ramai lagi mendoakan perkara yg sama... terus tabah dan kuat buat k.moon satu family...

Ms Ikin said...

as salam... mohon share kisah kak norma di blog sy.. terima kasih.. selangit kekuatan sy tiupkan buat akak sekeluarge.. -_-

Ms Ikin said...

as salam....

jika ade kesempatan, boleh jengah blog saya..


http://kehidupankusyurgakukebahagianku.blogspot.com/2011/07/bila-kita-susah-masih-ramai-yang-lebih.html

-_-

tushe san said...

salam

kak moon
just nak share something..
boleh try bagi kak norma makan vit b17. vit ni elok nk atasi cancer
cuba la ikhtiar dengan cara ni pulak
boleh email kt saya email akak, saya ada satu contact nak dapatkan supplement vit b17 tu and ade artikel ttg vit b17

email saya tusherpicasso@gmail.com

contoh yg ada vit b17 macam biji aprikot, durian belanda
akak leh try jugak cari contact yang lain ade supply vit b17 ni

-tushe-

Miss Moon said...

thanks tushe

mmg skrg k numa tgh makan B17 .

Anonymous said...

cik moon..sy pun xtaula cmne sy blh terBW kat blog moon ni. tapi bila nmpk norma dan rafiq setiap kali baca entry moon mesti saya menangis2 sebab saya rs cam kasihan sgt for the small family.

Unknown said...

insyallah kak klu amalkan selalu... then 1 lg lepas solat baca surah Al-Ikhlas 44kali selepas solat smbil niat dalam hati mohon doa...insyallah Allah akan makbuklan... bc surah Al-ikhlas 44 besamaan mmbca quran 44kali... alhamdulillah setakat ini hasilnya mmg berkesan asalkan ikhlas...

Dearie Pearls said...

bagaimana keadaan Norma hari ini? tertanya-tanya tentang perkembangan dia. semoga ada menunjukkan positif. get well soon Norma. kami doakan yang terbaik untuk Norma..
semoga dipermudahkan semua urusan.

mamalisa said...

alhamdulillah tercapai jua hajat korang ke sana yer..dan berjumpa ustaz..satu hikmah dari Allah tu insyaAllah amalkan selalu baca ayat2 tersebut jgn tinggal pls pesan ke Talib and other family bacakanlah juga utk Norm kalau sudi moga lebih berkat. Ayat Hud tu kalau x silap mawar ustaz cakap utk hancurkan cancer tu..dulu pun kami diberi ayat dari surah Hud juga.

Yakin dgn Allah, sebaik-baik penyembuh adalah Allah jua :)

*HUGS*

Ummi Mahmood said...

assalamualaikum..
saya baru pertama kali baca blog awak..asyik meleleh jer air mata saya ni bila baca entry norma ni...norma seorang yg sgt tabah! sy kagum dgn suaminya..sy doakan yang terbaik untuk norma..ya-allah selamatkanlah norma...

Sunah Sakura said...

alhamdulillah... moga dipermudahkan urusan kak norma...

Eera Shera said...

kisah kak norma mmg menginsafkan..

smoga rafiq membesar mnjadi anak yg baik..

selalu doakan kak norma lepas solat

semoga dia sembuh

kak norma kena yakin yg ALLAH akn sembuhkan dia..insyaALLAH

smoga tabah ngan ujian ALLAH ni

buat kak norma dan keluarganya

amin.....

Aini said...

YA ALLAH KAMI BERDOA DAN MEMOHON DARI MU .. SEMBUHKAN LAH WANITA NI YANG SEDANG BERJUANG UNTUK HIDUP. YA ALLAH HANYE KAU LAH YANG BERHAK KEATAS SEGALA NYE, SEMOGA DOA KAMI DIMAKBULKAN.. AMIIINNNN

NORMA ..SENTIASA LAH MENGINGATI ALLAH DAN TERUS BERDOA DAN BERJUANG , SATU HARI NANTI KAU AKAN KEMBALI BERJALAN BERGANDING TANGAN DENGAN ANAK DAN SUAMI TERCINTA.. INSYAALLAH.

war4ock said...

Ya allah berilah kekuatan kepada keluarga ini menghadapi ujianmu...
sesungguhnya hanyamu ya allah yang maha mengetahui....

nur said...

saya doakan norma akan sembuh dan terus sihat...sy rasa betul2 terharu mbaca kisah norma. she's still young. pusat rawatan hidayah remind me to my late mother. she passed away one day after received treatment there with ust. lokman. ... can't cont. typing........

Sidratul Muntaha said...

mohon copy paste gambar norma di atas.gambar yg lain tak bertudung..
terima kasih..

fawwazfathi best said...

salam...moge norma cepat sembuh...

cume nak menncadangkan shj...

kalau nak cube care lain pun boleh juge...
boleh gune produk ataupun berjumpa sendiri dengan ustaz yg saye nak cadangkan ini..rawatannye lebih kurang macam al-hidayah...

boleh call saye untuk keterangan lanjut...0194119971

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...