Friday, July 10, 2015

Ini semua cobaan

Assalamualaikum semua n salam Jumaat. Amboi kemain happy hangpa semua duk sopink sakan ya. Kita org simple je tahun nih. Beli baju sepasang je ...anak anak pun ada la sikit2. Lagi pun baju berlambak kot. Pak Sutan slalu kata Moon suka kumpul baju pastuh sayang nak buang ke nak bagi org. Eh ai bagi banyak dah tau tapi still banyak canner hahahha.

Kadang simpan buat saka utk Sarah. Cam baju Yaya yg dulu2 baby baby pun simpan hahahah skrg ley turunkan pada Sarah. Tapi kalau dah comot ke dah berlubang kena geget gegat tuh ai buang je la atau buat lap kaki.

Skrg nih kan ai cam banyak la plak rasa cam tak puas hati. Cam cepat plak nak sentap. Siap ngadu domba kat Pak Sutan. Kita org bukan jenis cepat melenting pun tapi kesabaran kita manusia nih kadang ada had nya kan.  Sesetengah org kalau tak puas hati ke tak berkenan selamba je akan cakap je kan...but cam Moon neh uuuiiiihhh berlapis2 filter hokey...silap silap telan je la pahit2 pun. Sebab slalu ingat pesan org tua biarla org nak buat apa pun kat kita jgn kita buat jahat kat org dah la.

Memula tu cam berasap telinga ...pastuh pikir pikir balik ...terus sejuk. Tapi bila teringat panas balik acanner tuh. Ini la kot  kan cobaan bulan Ramadhan ni. Terus istighfar banyak banyak.


‘Astaghfirullahal’adzim, alladzi la ilaha illa huwal hayyul qoyyumu wa atubu ilaih’

(Aku meminta ampun pada Allah yang Maha Agung, yang tiada Tuhan selain Dia Yang Maha Hidup lagi Maha Berdiri Sendiri, dan aku bertaubat kepadaNya).


Kadang cam nak lepas geram je. Type panjang panjang pastuh rasa lega. Tapi pikir 20 kali nak publish ke tak....last sekali delete je semua balik hahhaha. Tapi atleast rasa lega n terus terpikir napa la aku nak publish entry cam nih kan ...hahahah

Pastuh 2 3 hari neh asek pening pening je. Pening yg melampau sampai takley angkat kepala. Pak Sutan plak duk usik2...amboiii biasa dia tuh. Biasala, akan ada masa bila heartbeat mak berterabur..masa tuh saya laloq la kejap.

Tapi hari nih manyak happy sebab kuar ngan Lenny hahah. Memula ckp tak mo kuar, sekalik tak tahan kan. Len pun nak gie beli baju Yang...sekalik aku pun tersangkut jugak membeli dalam H & M tu. Yer la amik suar yg murah utk Yaya.

Tapi biasa la pompuan kan...nampak alas kaki pun ley teruja...nampak sarung kusyen pun dah rasa nak beli....tgk kain lap tangan pun gelabah... kerana gelabah tuh la terbeli 2 hahah sebab murahs RM10 je kot hahahahha


Tq Len, dtg amik aku n anta kan aku ke opis balik. Sempat kan sebelum kuar snap gambo dulu. Len kata Moon cam budak sekolah hahah yerla sebab pakai bawal kot. 

Kesimpulannya pompuan ni cepat je sentap cepat je marah...tapi cepat la sangat sejuk nye. Tapi memori dia tuh kuat kan ekekke.

Daddy, saya terrrbeli barang la...abg tak marah kan ( kelip mata laju laju )

2 comments:

Lenny said...

hahahah.. moon apsall link tak working??

thanks moon rajin ko melayan aku ke sana kemari..

Moon.. aku pon samaaaaaaa...jenis nak sentap pk doploh lapan kaliii... ahahhahaha...

astagfirullah.. tuh la aritu aku tak update blog.. sebab tgh bengang.. nanti tertype benda2 yg aku tak maksudkan.. :(

pompuan gini kot... cepat panas cepat sejuk.

Lydia Miza said...

Haah cepat marah kejap je dah cool. Tp klu pendam lmbat sket nk reda.

LM ni klu org sinis mulut terkunci x tau nk jwb apa lepas tu br pk eh nape x jwb camni ek. Mujur x jawab kurang dosa dan x la masam muka kot.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...