Friday, December 09, 2016

I need a holiday Lahh , My traveloka escapade

For the past few months, mata ni memang duk nampak Bali je. Dengan tgk gambar kawan kawan pergi jalan jalan kat Bali. Lepas tu kalau bukak Facebook dan IG mmg ramai sangat pergi ke Bali. Sebenarnya kita org memang nak nak sangat ke Bali sebab dari dulu mmg berhajat konon nak honeymoon ke sana tapi tu la ni dah anak 3, belum juga sampai ke Bali

Bali memang terkenal dengan tempat yang cantik. Ada yang pergi untuk berhibur dan ada yang pergi untuk rehat. So tujuan kami nak pergi berdua je adalah untuk berehat semata mata.

For the first time in 12 years nak juga merasa duduk berdua n relax di private villa Bali. Alahaiiii duk berangan ni

Nampak soalan ni di Traveloka

 Bila di tanya , mana antara 10 destinasi ni buat anda excited ....

sebenarnya semua hahahhah

Tapi Bali ada dalam list terus rasa cam romantik terus. Terus bgtau cik Abg jom la kita gie Bali. Tapi sebelum nak pujuk tu kena la ada info juga sikit.

Ni duk dengar je orang sebut Kuta , Seminyak, Jimbaran semua tu. Tapi mana tempat langsung tak tahu.  Jadi terus jadi rajin nak research and tahu juga.



Kuta

Kalau kita jenis suka bising, atau city life sikit n ramai orang. Maka boleh pilih Kuta. Sebab di sini la ada macam macam . Ramai pelancong memang datang kat sini untuk berhibur. Kiranya kat sini memang bandar betul.

Seminyak

Beberapa minit dari Kuta,  Seminyak ni sedikit sunyi dan tak serancak Kuta. Shopping mall kat sini pun ala ala butik dan bohemian. Kat sini ada banyak resort yang cantik

Jimbaran

Jimbaran terkenal dengan seafoodnya. pantai yang cantik dah resort serta villa yg cantik juga. Pantainya lagi tenang dan tak penuh sangat. So mmg sesuai utk gateway dan tenangkan fikiran.

So kalau nak duduk relax, hang out dan tenangkan fikiran atau menikmati suasana villa...Jimbaran mmg sesuai. Rasanya , sesuai sangat utl kita org punya Gateaway ni

 pic credit to Ayana Resort and Spa

Pitam tgk gambar ni. Tgk la suasana resort tepi pantai. Dengan pantai yang biru serta pantai tu. Rasa macam terus nak pack bag baju n ke sana .

Lepas tu berangan sorang sorang, berjalan jalan tepi pantai sambil berpimpinan tangan ngan Pak Sutan. Pergggggg best nya. 





Lepas tu pergi tempat tempat yang menarik 


Pergi tengok sawah padi di tepi lereng lereng bukit. Lepas tu amik gambar banyak banyak 


Tgk senibina senibina di sana. Mmg nampak unik sangat. 


Lepak tepi pantai atas bean bag. Sambil minum dan makan dan menikmati permandangan sunset.
*credit johan james


Makan malam yang romantik berdua secara open macam ni ....di bawah bulan purnama, kita bercerekarama ...adinda kanda ,,,,auwwwww

Alamak , napa masa menaip ni Moon boleh pulak tersengeh sengeh ni . Berangan je la dulu lagi pun berangan kan percuma 


Pak Sutan, nanti awak teman saya shopping tau ...jalan cam ni  hahahha




Tgk drawing yang cantik cantik. Ramai orang kata kalau nak cari lukisan, cari la kat Bali sebab kat sini memang banyak lukisan cantik cantik 

Tapi yang paling Moon nak sangat adalah duduk rehat di dalam private Villa n rehattttttttttttt




Tergoda kannnnnnnnnnnn

Moon mmg duk tergoda dari dulu lagi tau ....ni tgk pun rasa cam nak menitik air liur atas keyboard. 


Kenapa nak sangat ke Bali ni 


Sebenarnya me n husband tak pernah pun pergi mana mana tanpa anak anak. Biasanya memang kita org akan bawak anak anak sama . So utk honeymoon berdua sahaja memang tak ada , Kali terakhir honeymoon adalah masa baru kawen dulu sahaja. That is 11 years ago. Sian sangat kannn


2016 adalah tahun yg amat menatkan 

So many things happen in 2016. Ada manis ada pahit but nak kenang yang manis manis sahaja. 2016 adalah tahun di mana mmg kerja aja. Baru je settle satu kerja dtg lagi kerja yang lain . Dengan event sale langsir aje dah berapa kali setahun kan. Ngan adik nak nikah n many more yg mmg buat saya fully occupied.

Ada masa Moon rasa cam nak rehat serehat rehatnya sangat sangat. Rasa macam nak bangun tidur tak perlu nak fikir nak masak apa. Lepas tu nak fikir nak kemas rumah, nak basuh kain semua. Lepas tu nak kena tgk kerja lagi and order yang masuk kot phone.



my husband selalu kata ...u always think about other people first before your self. So this time sila fikirkan something that you really really want ( dlm hati kemain menjerit, I wanna go to Bali ....plzz)

Kita lepas kan segala stress semua. Sebab bahu kita pun macam nak patah dah sebab banyak sangat benda nak pikul . So pergi mana mana untuk rehat, dan pulang ngan minda yg stress free .

Insyaallah lepas tu kita akan lagi happy . Happy dengan life and marriage and happily ever after with our kids

So please Traveloka , please send me to Bali please.,...... ( kelip mata laju laju n libas libas shawl )

#MyTravelokaEscapade



1 comment:

Unknown said...

Semoga dapat pergi Bali dgn Traveloka... amiin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...