Monday, July 03, 2017

Memasukki 2nd Trimester


Kalau org pompuan ni mmg tahu la bab bab trimester ni kan

Alhamdulillah, dah melepasi 13 minggu . Rasanya loya loya n muntah muntah dah berkurangan. Mual kadang kadang tu masih ada tapi tak la muntah teruk macam sebelum ni .

Baru baru ni balik beraya kat Taiping pun still boleh buat kerja n masak masak bantu mama . Kalau tak mmg sebelum ni lembik je . Sampai kadang terpikir adakah sebab faktor usia hahahhaha . Mama pun banyak kali suh gie rehat . Tapi tak sampai hati la pulak nak gie baring baring sementara semua org duk sibuk kan .

But malam still ngantuk awal. Pukul 9 malam tu dah mmg nak tido dah. Mata macam kena gam. Nak bukak pun payah .

Makan ok je cuma kurang minat kat ikan. Dalam peti ice kemain banyak ikan....tappi semua belum dikuarkan utk dimasak. Nak persiang ikan pun cam tak lalu ....hover kan . Padahal kemain dulu suka ikan ....nak nak ikan masak sambal .

Jerawat kat muka naik teruk masa minggu Raya . Raya ke 2 dia dah naik bapok besor kat pipi ....kiri kanan plak tu . Redha je la kan sebab masa mengandungkan Isk dulu lagi teruk naik jerawat. Siap naik kat badan ....ni nasib dia naik kat muka aje . Bertabahla mungkin ini pembawakkan budak.


Hari ni dah masuk 14 minggu . Perut pun makin membesor . Spesis perut tebal, tahu tahu mengandung je terus nampak obvious buncitnya . Sekarang mmg pakai seluar n kain yg getah je .

Ni lega seikit sebab hanyut hanyut n pening kepala tu macam dah kurang .

Entry raya bakal menyusul ya . Semalam baru sampai umah . Terus kejar setelkan kain baju semua ...selagi baju kotor tak dicuci , selagi tu la tak aman hidup akak . Sambil menjemur kain , sambil membayangkan cam na la idup aku lepas ni anak 4 tak ada maid. Moga diri ini dapat kurus n ramping muahahhahahahhaha .

ok u olsssssssssss jangan malas malas kat opis tu .......cuti lama kan . Akak cuti seminggu tauuuuuuuuuuu hahahhaha . Seminggu kat Taiping, mama bagi makan macam macam . Naik seriau nak pijak penimbang

2 comments:

CikLily Putih said...

congrats moon... bisnes cam no? berjalan lancar tak

Umminani said...

tahniah..semogaanak yang lahir jadi anak soleh dan solehah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...