Monday, May 14, 2018

The Prime ProGIGuard


Memperkenalkan Prime ProGIGuard - rumusan probiotik berasaskan yis yang terbukti secara saintifik untuk melegakan kesakitan dan ketidakselesaan perut.



Moon lately mmg duk asyik sakit perut . Kadang kadang dia datang sebu berangin n kembung . Korang pernah tak kena macam ni . Mungkin lately makan pun lambat . Tambah plak mmg ada masalah gastrik , so memang cepat kena perut tak selesa ni . 

Atau pernah tak bangun pagi dengan perut tak selesa , kembung perut cam mengandung rasanya sebab nampak buncit , kadang kadang sembelit dan kadang kadang cirit birit ?

IBS

Anda tidak boleh menikmati makanan seperti biasa, takut ada makanan tertentu akan menjadi punca kembung, ketegangan dan kembung perut serta perubahan dalam najis. Contohnya termasuk tidak dapat memakan aiskrim, susu, rempah atau kentang goreng.

Moon pernah baca yang probiotik dapat bantu masalah ni . Kadang kita rasa tetiba nafas kita berbau walaupun baru lepas gosok gigi . Kadang tu mungkin punca dari perut kita . 


Namun anda tidak berseorangan. Lebih 800 juta orang menderita seperti anda, dari keadaan yang dikenali sebagai IBS, atau sindrom usus iritabel



IBS boleh menjejaskan sesiapa sahaja, dan sehingga 21% orang dewasa terpengaruh di kawasan tertentu. Lebih ramai wanita (70%) daripada lelaki (30%) menderita IBS dan semua peringkat umur terkesan, dari remaja hingga warga emas. Walau bagaimanapun, IBS paling biasa dijumpai dalam kumpulan umur 30 - 50 tahun. 

Ramai orang tidak sedar bahawa ini adalah keadaan, dengan hanya 30% pesakit yang berunding dengan doktor mereka mengenai masalah ini. Terdapat banyak ubat yang berbeza di pasaran, tetapi hanya 8% pesakit yang berpuas hati dengan ubat mereka. Sindrom ini menjejaskan pesakit secara fizikal dan psikologi, merosakkan keupayaan pesakit untuk berfungsi secara emosi, sosial dan profesional.

Image result for sign and symptom of IBS

Image dari google


Perut dan Usus Sensitif

Profesor Pierre Desreumaux mempunyai minat mendalam mengenai segala perkara berkaitan usus. Beliau adalah Ketua Unit Penyelidikan Penyakit Pencernaan Inflamatori di Lille University, Perancis, selama tujuh belas tahun setakat ini. Sebagai doktor perubatan dan pemegang PhD, dia adalah seorang pakar dan saintis yang diiktiraf, dikelaskan dalam kedudukan 1% teratas oleh ISI Web Science pada tahun 2010. Dia memberikan kira-kira tiga puluh ceramah setiap tahun dan telah melakukannya sejak dia menjadi ketua unit tersebut di kedua-dua kongres kebangsaan dan antarabangsa, dan lebih daripada 200 penerbitan menjadikannya rujukan dalam pangkalan data perubatan PubMed. Dia secara khusus diterbangkan untuk bercakap mengenai peranan probiotik yis Saccharomyces Cerevisiae CNCM I-3856 dalam melegakan IBS sebagai bahan aktif dalam The Prime Pro GIGuard, rumusan khas untuk memerangi IBS.


Petikan dari Prof Pierre Desreumaux

Salah satu cara untuk memerangi Sindrom Irritable Bowel adalah dengan mengkonsumsi probiotik, produk yang sedia ada di pasaran. Walau bagaimanapun, The Prime ProGIGuard adalah satu-satunya probiotik yis yang terdapat di pasaran, yang dapat menyingkirkan bakteria buruk DAN yis tidak baik, terutamanya ragi candida berbahaya yang boleh memasuki aliran darah.

Prime ProGIGuard adalah selamat dan pantas, dan mempunyai sokongan saintifik yang kuat dan keberkesanan yang terbukti secara klinikal. Sesiapa sahaja dari kanak-kanak berusia dua tahun ke atas boleh mengambilnya, dan ia merupakan satu kejayaan dalam pengurusan kesakitan gastrointestinal.

Prime ProGIGuard telah terbukti secara klinikal untuk melegakan gejala gastrointestinal, dan sesuai untuk sesiapa yang menderita gangguan :

  • pencernaan
  • keracunan makanan
  • alergi makanan dan/atau intoleransi makanan
  • sembelit
  • cirit-birit
  • angin terperangkap dan kembung
  • makan berlebihan
  • keresahan, kemurungan
  • senggugut.


Kajian telah menunjukkan bahawa penghidap kesakitan dan ketidak selesaan gastrousus akan berkurangan secara ketara  dari minggu pertama penggunaan dan paling jelas dalam tempoh dua minggu pertama/15 hari penggunaan.


Bakers Yeast - Probiotik Semula Jadi 
Saccharomyces Cerevisiae dalam Prime ProGIGuard berfungsi di IBS dengan beberapa cara. Salah satu cara ialah Saccharomyces Cervisiae CNCM I-3856 merembeskan enzim saccharolytic dan membantu flora usus dalam menjana asid lemak rantai pendek yang mempercepatkan pergerakan usus. Ia juga bertindak sebagai visceral analgesic, meningkatkan daya tahan terhadap kesakitan sehingga 40%. Ia juga berfungsi sebagai anti-radang untuk memerangi keradangan usus. Ia membantu mengimbangi bakteria di dalam usus, untuk mengurangkan bakteria berbahaya Enterococcus, E. coli dan C. albicans. 

Hasilnya adalah penurunan keradangan, kembung, rasa sakit, ketidakselesaan, sembelit di tengah melegakan gejala IBS yang lain. Ia sememangnya merupakan probiotik yang menakjubkan (ragi baik)!

progiguard-detailing-kit-2016


Image result for ProGIGuard
Prime ProGiGuard dijual pada harga :

RM 66.80 untuk sebotol yang mengandungi 30 kapsul 
RM111.80 untuk sebotol dengan 60 kapsul 

Boleh didapati di Guardian, Caring, AA dan lain-lain farmasi terkemuka di seluruh negara. Prime ProGiguard hanya diedarkan oleh Cambert (M) Sdn Bhd di Malaysia.

Facebook page The Prime Cambert 


Moon dah cuba ProGiGuard ni utk 2 minggu dan sangat berpuas hati . Mmg perut rasa sedap dan kalau membuang tu memang lawas selawas lawasnya . Perut pun dah kurang kembung . Hari tu try makan tauge , risau jugak takut malam nya kembung . Tapi Alhamdulillah tak kembung . Sekarang dah kurang dah sapu minyak malam malam . U ols patut cuba juga ProGiGuard ni . Probiotik dari yis.

So kalau sesiapa yang perut asyik kembung kembung atau asyik sembelit atau cirit birit . Bleh cuba ni.

2 comments:

Unknown said...

nice info kak moon!

jemput singgah di blog kami

Unknown said...

Sy dimaklumkan oleh penjual di kedai farmasi iaitu supplement ini baik untuk kulit. Betul ke? Mohon pencerahan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...