Thursday, December 27, 2012

Isk n Yaya in da house

Bebudak 2 org nih dah pun slamat balik selepas hampir sebulan lebey duk kat Taiping . Kemain  sonok la dia org duk sana sampai kan Yaya tak mo balik langsung ...siap nangis2 lagi sebab tak mo balik . Nak duk sana ngan Rafiq ...nak skolah kat pokok assam ..

Isk plak cam ok je . Dia sebab dah besar kan ...n dah paham yg skolah dah nak bukak . Tapi si Yaya nih biasa la dia sebab dia dah sangat sonok duk gomoi Rafiq ekekke

2 budak botak akakakkaka . Rafiq nampak sangat shomel la rambut cenggitu ...terus nampak cam baby je ...tapi kesian la tgk Rafiq sebab kakak Yaya suka sangat cium2 n gomol dia ....Rafiq oooo Rafiq , mummy dapat bayang kan kerimasan kamu hahahhahah tapi Rafiq buat dek je bila kena gomol ngan Yaya ...mebi dia suka kot akakka

Sebab mama dah pesan jangan beli baju skolah lagi ...so kami beli kat Taiping je senang . Senang ley ukur Isk ....sebab dia dah bolat perut dah boncit . Semer suar jeans bawak hari tew dah ketat bila di butang kan ....dah la memanjang dah dedua org tew .

Pegi Tesco Taiping je ...sekalik nampak plak dia org kasut Ben 10 bagai ....sekalik si adik yg nak masuk skolah tadika nih pun kemain buat muka sedey nak kasut Barbie ...sian la plops . Pastuh kasut dia lagi mahal dr kasut si abang ....vley ...pastuh kemain sengehhhh lagi sebab dapat kasut barbie . Yaya , nanti kamu skolah kasut kena bukak n letak kat luar hahhahahah .

 Tak pa la ..janji dia org happy ..terus nampak cam budak besar dah Yaya amik gamba cam tew ...sangat default kan ....tangan wat peace cam tew . Abg Isk plak ...biasala boys kan ....cam tak pedulik pun apa kita nak beli . Jap jap kena panggil dia nak ukur baju ...jap jap kena panggil nak ukur suar ..pastuh bising kata Isk penat la tukar2 baju . Ewaaah ....nih sapa nak skolah nih ...mummy ke Isk neh

Rasa amik brg sejimat mungkin dah ...bukan amik baju suar skolah mahal cam canggih pun but still banyak gaks habis duit . Terus insap bila ingat balik zaman mak bapak kita dulu . Nak beli n kuar duit banyak utk anak anak skolah . Skrg dah ada anak sendiri baru la tahu kan ..........

Moon ckp kat isk ...mummy dulu kan kalau nak masuk skolah . Selagi kasut tak koyak ...selagi tapak kasut tak haus atau berlubang ...selagi tew la tak ley beli kasut baru . Baju pun celup balik nila kasik nampak biru sket n baru ...kalau ketat atau rosak baru ganti . Kalau ada pun 1 je baju baru . Pastuh kalau nak mintak benda baru cam beg ke ...kasut ke ...mmg pikir 10 kali nak bgtau kat Mak sebab tahu dia mmg tak der duit ...n tak sampai hati nak bgtau . So Isk kena syukur tau sebab mummy ngan daddy ley beli kan Isk brg2 nih tau , walaupun tak la hebat mana but yet still ada . Ada kawan2 Isk yg susah n adik badik ramai dia org tak dapat tau ...so Isk kena syukur ...n kena pandai jaga semer nih  .Hamek ...terus dapat sebakul nasihat dari omak nya . ( ooohhh ai very the mak mak ...n lagi tua lagi berjela bebelan .....ermmm . Tapi nih bukan bebelan kan ....tapi nasihattttttttt)

Masa nak bertolak balik umah ...ckp kat Yaya ..kita nak gie tesco tau ...tesco Nilai ...hahhahah terus dia ok n salin2 baju. kalau tak mmg dia tak mo balik hokey ....kalau kata nak balik umah mmg siap la telinga dengar dia tak mo balik sebab nak duk ngan Rafiq . Mama siap kasik Yaya duit n suh dia beli apa apa dia nak kat Tesco ...apa lagi terus la sonok kakak Yaya .

Sedey plak tgk Rafiq nangis nak ikut abg n kakak naik kereta . Tak pa ek Rafiq nanti ajak papa Rafiq bawak Rafiq n Nani dtg umah mummy kay ..

Dlm kereta kita org ckp la elok2 kat Yaya bgtau kita kena balik ...sebab abg ngan kakak kan dah nak skolah dah ...n nasib la dia ok . 


hahhahahhahah n bila ada bebudak kat umah terus rasa meriah je . Kalau tak rasa cam busan sangat ...n tetiba umah rasa cam besar sebab duk berdua je ngan pak sutan . Umah pun dah kembali bersepah hahahha syabas bete'

So semalam bawak Yaya gie daftar skolah tadika utk 5 thn . Punya la suka kakak Yaya , siap bawak beg buku semer dah . Pastuh lepas settle bayar semer ...dia cam tak puas hati sebab nak duduk belajar terus . hahhahah sabar la yer kakak ...nanti 2 hb baru skola la ......Then pegi plak skolah si abg ...beli beli buku n alatan skolah . Then pegi plak pejabat skolah agama utk Kafa dia .

1 comment:

AbbotCottage said...

Alala alala beso dah Cik Yaya kita n Abg Isk. Sekejap je kan, pejam celik pejam celik dahhh beso.
Siannn Rafiq sayang tinggal. Sob sob sob..mesti nangis sangat2 kan..skang ni mesti dia sedih je sorang2 tadek kawan. Takper, Nanny ada ya Rafiq..muahss