Tuesday, January 17, 2012

Rafiq yg hampir 1 thn

Hai semer ....saya happy sangat sebab ley jumpa papa n mama saya ....tadik petang saya dapat tido sebelah mama ...bila saya gerak2 sket mama gerakkan tanggan dia n tepok peha saya yg bam bam nih ....saya harap mama saya cepat sehat n ley dukung saya .....mama cepat sembuh ya mama

Rafiq masuk 1 thn pada 21 Jan 2012 .....hu huuuuuuuuuuuuu .


budak bam bam nih ada kat umah kita org ....hu hu sangat sedap di pelok ...makin sedap di cium ...kalau di geget lagi lazatttttttt hahahhaha . Bila Rafiq ada org yg paling sonok harus la Talib kan ....dapat la dia bermalam kat umah kita org bawak Norma skalik then ley main main ngan anak dia yg handsome neh

Skrg Rafiq dah pandai takteh dah ...pelan2 je ...dia kan kenderaan berat sket kan ...tak pa pelan pelan ya Rafiq ....dia nih suka giler katun Jack the Junior Pirate tew ....kadang tgk cam paham siap gelak2 ....katun tew je dia suka ...selain iklan la kan hahahhahah .

Kalau nak tido dia cari Nani dia n kena ada org sebelah ....wahhhhh Nani sayang wo ...Rafiq tido kalau gerak sket jap jap tepok jap jap tepok ...sapa tak sayang cucu wey ...tambah plak si Rafiq nih tak merasa kasih sayang ibu kan ...i know my MIL is trying her best to give all the love to Rafiq ...kadang dia penat dia gagah kan jugak diri . Ingat senang ke jaga budak ....kiter yg muda nih pun kadang mengeluh nih kan plak org tua kan .

Rafiq lepak dlm playpen yg berusia 7 tawun ...playpen Iskandar turun ke Yaya n turun ke Rafiq . Sangat mudah ada playpen hokey nak wat kije pun senang taruk je dalam tew kasik toys ha kowang nak mengemas ke nak menyapu ke nak masak pun senang ....sapa larat nak dukung je kan ....so bila mama sampai kat umah kita org sian sangat tgk mama asek kena kejar Rafiq yg skrg kemain dah pandai masuk gear 3 dah ...merangkak kemain laju ....jap jap ke tangga jap jap nak panjat tangga nak panjat kerusi ...jap jap jolok jari dalam plug ....mmg very the lasak hokey . So kami bukak playpen ...so pandai2 la yer Rafiq duk dlm tew ...baru la nampak mama n papa lega sket ley duduk ...tp 1 plak masalah timbul ...nenek dia tak sampai hati tgk cucu duk dlm tew lama lama hahhahahahah .....bak kata bapak ...sian rafiq kena duk dlm kandang hahahha
acctually duk dalam nih lagi selamat hokey ...tak der la dia nak kutip ntah hapa hapa atas lantai masuk mulut ....ley kurang kan risiko jatuh ke memanjat ke tergolek ke hapa kan n senang kiter nak monitor ....mama kuat kan hati ....cucu mama 2 org lagi tew semer mmg di trained duk dlm ni...kalau tak tak berasap la dapo kita org dolu .....dulu Moon nak masak siap tarik playpen ke dapo hokey ....so yaya ley tgk mummy dia depan mata ....so masa tew la mummy nye cam lipas kudung masak basuh pinggan peyuk semer nak sapu2 umah ...

kadang pas dah siap semer tgk tgk dah terlena dah budak tew ...hahhahah so very the easy kan ...jgn pikir kejam ke apa ..ini adalah utk kesenangan jugaks hokey ...kalau tak sangat sian dgr mama n papa ....bila mama nak solat papa kena pegang n vise versa .

kalau anak dah tido dlm nih tak yah wisau dia nak bergolek ke hapa ...jatuh katil ke hapa ...so sapa bakal nak ada anak kecik nanti sila beli playpen hokey ...dia nak panjat pun tak ley ...tapi kalau dah besar apa kes nak tarok dalam nih kan ...nih utk yg meniarap ke merangkak ke n pandai tak teh ke ...pandai2 kowang la ya guna kemudahan yg ada ...

tapi Rafiq tak sunyi kat sini ...sebab ada geng yg menghiburkan dia hahahhaha kemain kuat dak neh gelak bila Kakak Yaya n Abg Isk wat lawak ...bear jatuh tergolek pun dia ley gelak kaw kaw ...nanti Moon record ek kalau dia gelak ...mmg kuat sora dak nih ley buat jadi ringtone hokey ....rasa kalau buat alarm bangun pagi pun ley neh

so bila duk dlm playpen baru la semer ley makan ngan aman hahhahahah ....nanti pas semer siap makan dia org main ngan Rafiq kay ....

Nih sejak Rafiq ada kat umah Kakak Yaya la yg paling liat nak gie skolah ....dia nak duk umah main ngan Rafiq ...pagi tadik kejut ...terus tanya Wafiq mana ( anak ai pelat ) terus tanya Rafiq ....

Mummy kakak tak mo gie skola ...kakak nak duk ngan Nani kat umah ..nak main ngan Wafiq ...

ok ...hari nih kakak tak yah pegi tapi besok kakak kena pegi la kalau kakak tak pegi nanti kakak tak belajar ...kawan kawan semer dah belajar

ok ...tapi kalau kakak ngantuk mcm mana ...

wahhh kemain kan banyak alasan nye kan kan kan ...hahhahah cik yaya cik yaya

12 comments:

AbbotCottage said...

Geramnya ngan Rafiq, tgk lam tu je nampak dah kelasakannya. Bagus dia tak nangis. Kalo dak Umar, nanges la bagai nak rak macam kena rasuk. Rafiq jadik budak baik ehhhh, dok kat mama dendiam. Sayangggggggggggggggggggggggggggg Rafiq!!! Muahsssss!!!

hUnnEE a.k.a mrS cAun said...

comeeeiiiii..gerammm sumer la ngan rafiq....dunt worry rafiq..mama rafiq kuat la...mama akan dukung rafiq nanti...tp rafiq janji...jadi yg terbaik dlm hidup tau...sure mama happy tgk rafiq....muacccxxxx

kronik0102 said...

geramnye tgk rafiq nie..gebus....hope rafiq happy dpt jmp norma n talib..

Cik Sibuk said...

comell..ni kalo buat bantal peluk ni sedap nih..bantal peluk yg kepit kat kaki..
suka tgk budak2 yang semangat nih..memang syok dapat gomol2

Mimy Hamid said...

rafiq yang bam bam ..comel nya.pndai berdikari je dia..

sueshe said...

rafiq yg cumil n bam2 sesngt..kopipes muke mamanye..sejibik..

ratna said...

Wuishhh dak rafiq ni mmg sedap kalau digigit2 ni

Filla ~ Kasihs said...

eishhhhhhhhhhhhhhh geram gila lah kat budak bam bam nie.. dagu belipat.. leh gang ngan amaani nie ;)

Anonymous said...

comelnye dak rafiq ni.. muka die sama cam norma..

kayrul-shah said...

geramnya tengok dak rafiq nie..makin besar makin encem la

AzeedA said...

gewwamnyeeee kat wafiq!
moge Norma cepat sembuh, aminnn :)

hajar said...

kak...
macam nak pinjam Rafiq buat bantal peluk jer... anak gadis kita terlebih tangan untuk dipeluk..
btw, to Norma semoga cepat sembuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...