Monday, September 26, 2011

yg tak di sukai

Paling tak suka labah labah atau org kampung ai panggel spider ....wah curlass nko dek non org kampung u panggel spider hahahahah

Kalau takat kecik comey2 tak pa tapi kalau sebesar tapak tangan pastuh yg laju plak ...aduiii mak mengelabah hokey ....geli geleman .....

Hari tew ada sekor gabak cam nih la kat umah punya la tak senang duduk ....dah la laju plak tew pastuh jap jap nampak dia cross kat ruang tamu masuk meja ....gamak nya pastuh kowang brani nak golek sambil tgk Tv kat sitew .....maaf yer mak mmg takuts kay

Pastuh nampak dia kuar kot pintu so assume ...ha slamat spider dah kuar skalik nko tahu dia masuk mana ? Masuk dalam kereta ....punya la tiap kali masuk kereta kemain la cek kat kaki semer ( walhal kalau dia merayap kat kaki gamak nya ley ke terus mengelupur pijak pijak dia ...vley ?)

Tingat zaman dulu dulu masa kecik kalau balik kedah ke mana ke tandas kan solo kat luar cam nih kan

hahahah lebey kurang cam nih la kan *( gamba di gugel ) ...yg paling tensi masa nko dah memerut ...tetiba masuk siap ngan air sebaldi bagai skalik nah amik nko setepek labah labah tew duk sitew tak ke tekanan jiwa dan perasaan tew siap plak dapat sekor yg siap ada pakej ada telor plak ...aduuuuuuuuuu mmg tensi hahhahaha

Spider Facts

Spiders are not insects. Insects have three body parts and six legs. Spiders have eight legs and two body parts, the abdomen and the thorax.

Spiders have silk spinning glands called spinnerets, at the tip of their abdomen.

Not all spiders spin webs.

Spiders belong to the Arachnid family.

There are more than 30,000 species of spiders.

Spiders are oviparous, which means their babies come from eggs.

Most spiders have either six or eight eyes.

All spiders have fangs, through which venom is ejected. Spider bites can be quite painful, and a select few can be fatal.

Fear of spiders is called Arachniphobia. It is one of the most common fears among humans.

Tarantulas shed their furry skin as they grow, leaving behind what looks just like another tarantula.

Spiders eat many types of harmful insects, helping to keep your garden free of pests.

So kowang apa yg kowang paling tak suka ( takut ) ....

a) Labah Labah
b) Lipas
c ) Kumbang
d ) Cicak
e ) ular

tinggal kan kat komen ek ..

Saya tak suka ____________ sebab ia nya _______________

hahahha tetiba cam ujian bahasa melayu kat skola plakssssssssss hua hua hua hua



P/ S :: andai kata kalau time kowang mandi ke nampak dalam bilir air ada lipas n tkt nak pijak ke apa ...jgn amik ridsect ke apa ...amik je shower gel kowang tew then kasik basah cam buat air sabun n jirus je kat lipas tew ...dalam masa 10 saat dia akan mati ....

so ai mmg dah siap spare spray yg ada air sabun ...tiap kali nampak lipas ada spray je ...and tgk la kejap je dia mati and its bisa di DIY ...

ada sesapa tahu tips utk semut . Moon pernah baca tabur baby powder ke semut tp ai cuba cam tak segera la tindakkan nya ...ada anu tips?

16 comments:

dilot said...

katak!!! (walopon tade lam pilihan jawapan) sbb die burok dan geli dan lembek dan geli dan geliii.. wekk..

haha

Mummy AwwalHariz said...

geli geleman baca entry ni... saya takut semua from A to E.. perasan takut yg susah nak dikawal.. mcm mana nak buat eh??? :(

missalongwani said...

saya takot 2 jenis binatang kak
1. saya tak suka LIPAS sebab ianya PUNYER KAKI ADE TAJAM2,BUSUK2,GELI TAHAP DEWA KE 200 R.JIKA DALAM BILIK AIAR TU ADE BELIAU,SAYA RELA XMASOK BILIK AIR TU,DAN STOK SPRAY LIPAS JENAMA COSWAY AKAN SENTIASA ADA DI TEPI BILIK AIR,MANE LA TAU..SYOK2 MANDI,DIE MAI...HAISH..NAK2 YG TERBANG..LAGILA SAYA MELALAK KAK..HHEHEHE

2. saya tak suka SPIDER sebab ianya MASE SAYA KECIK SAYA IGT LAGI,SAYA NGAH NANGIS..MS TU GELAP,MASUK DPUR,TETIBA ADE SUMTHING MELEKAT KAT MULUT SAYA.DGN PANTAS SAYA KUIS2 KETAKUTAN,BUKA2 LAMPU TGK SPIDER ATAS LANTAI..TOBAK PASTU SAYA MMG ANTI NGAN SPIDER.SAMA MCM SI LIPAS..SAYA XKAN PERGI JIKA BINATANG2 TU ADE...SAYA BENCI DORANG!!!!!

MAMPUSLA KO LIPAS DAN SPIDER..NYAH KAU..KU TAK SUKER...

Filla said...

aku tak suka a,b,c,d.. ular ok jer.. hahah... weh ubat semut ada jual lah.. mcm serbuk.. ko tabur je.. nanti semut tu angkut bawak pegi penempatan dia.. pastu semua mati.. dan ko pon senang hati.. hahah.. dulu radie beli kat area masjid damansara, ada orang jual2 time smayang jumaat...

Puan Eka said...

eka adde dua menatang atas ni paaaaaaaaaaaaling tak disukai..

saya tak suka lipas sebab bila kita ketuk dia,dia susah nak mati lepas tu gaya dia macam nak kerja orang..dahla kat opis banyak lipas..penah sekali masuk dalam kain merayap2 sampai masuk tandas bukak kakin..eiuwwww gelemannnnnn betol

kedua

saya tak suka labah-labah sebab ianya pernah menggigit saya...labah2 yang beso tu ade ke dia geget tangan..huwaaaa sakit gila....lepastu eii geli lah tgok beso2 tu...

♥MAMASYAZA♥ said...

akak paling geli bila tgk cicak...perhhhhh sanggup tak ke dapo kalo ada cicak

deeya said...

saya tak suka cicak sebab ia nya menggelikan sye..ade ke ptt ms dip dlu...tgh lepak2 mnum ayour kopi putih smbil knon2nyer tgh study berlepap sekor bapak @ atuk cicak jtuh ats tgn sye..nsb baik x jtuh dlum mug 2...klu x rsenyer mmg dh jd swimming pool bapak @ atuk cicak 2.....abes gegar 1 hostel dgr sye n rum mate mnjerit...ugh~~~ i hate cicak!!!!!smpai skrg fobia ngan menatang alah nie....huhu

Hayati Sulaiman said...

Saya tak suka katak (especially katak pisang) sebab ia nya lembik, slimy, sejuk dan melompat bapak lajunya...eee...geliiiii!!

Soo Hae Daa said...

saya tak suke lipas....!!! geli...geli...lg2 lau yg bole terbang itu...huwaaaa..leh nangis masuk dlm selimut...konon selamat lah...

thnx for dat info kakmoon, nnt sy nk try sembur pakai shower gel lak..bese slame ni..pakai ridsect tu je...leh abis sebotol lau spray...tkt punya pasal..wakakaka

Anonymous said...

Saya tak suka semua jawapan di atas..hehe boleh ke kak moon?tapi paling fobia kat kumbangla...huhue geli la kat kakinye tu..lagi2 kalo die melekat kat baju.. -lynn-

life is short, make it worth said...

saya tak suka katak sbb ianya lembik2 geli2 lembap2 dan menggerunkan kalau terpijak.. eee yuckkk.. hehe

yayath said...

saya tak suka cicak sebab ia nya menggelikan:)hehe...erkkk!!!cicak tuh menakutkan la.lembik2..

Angah said...

eiii ,saya paling tak sulaCICAK...Sbbnya,kadang2 tu masa kita nak sangkut towel la cicak tu nak sibuk,siap shooh shooh lagi cicak tu hehe..tp yg paling ngeri ularr laa....eiii tp tk penah lagi la jumpadlm toilet,dulu masa kat kmpung anak biawak ja penah jumpa dgn mengakrungg eii geli geleman,,....oopp satu lagi katak puru...sbb zamn dulu kami bil abalik kamping suka hampar tilam deret2 n tido ramai2 n masatu katak oon punn nak jenjalan ...oppp panjang lapulak ulasan hehe

Mimy Hamid said...

moon semua binatang atas ai ok je...kecuali AYAM...ai takut ayam..uhuhuh..fobia sket..makan takpe

Anonymous said...

ko ni moon..bila baca entry ko ni mmg nk tergelak aje...dr kisah lampu kat puchong kisah sedih talib n norma ni kisah spider lak..kelakar mmg kelakar...best best

Raisah @ echah said...

k.moon, echah memang geli nak meroyan kalu rama-rama masuk rumah. so takut n geliiiii.... sebab badan dia ada bulu2 halus n ada kepak halus. eh geli lah. *meremang*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...