Thursday, March 10, 2011

alternatif utk anti cancer

Pokok Pecah Beling / Strobilanthes crispus atau Saricocalix crispus (Acanthaceae)

Ni la rupa pokok nya . Biasa org Cina suka tanam pokok nih . My MIL masa my PIL di diagnose ada colon cancer ada org cina kasik dia ...n dia tanam sampai pokok tew sangat meriah ..it is believe that air rebusan daun nih mampu mengecilkan tumor dalam usus n ley membantu mereka yg sakit batu karang . So skrg kat umah moon pun dah tumbuh dah pokok nih ...rasa kena semai banyak lagi kan kot kot nanti berguna

daun pecah beling pokok herba yang mempunya khasiat yang tinggi. Untuk merawat penyakit batu karang dengan cara merebus daunnya hingga mendidih dan airnya diminum. selain dari batu karang, dapat mengecilkan cell cancer, daun pecah beling diblend dengan apple hijau lalu diminum campuran itu. taken from Here

Kalau ai lalu depan umah org Cina misti selalu nampak pokok nih ..



Pokok Kanser / Jarum / Bintang Tujuh / Chat Sim Chan / Preskia


Ai baru tahu pasal pokok nih pas my bos bagitau ...akak saya nak anak pokok ke batang dia ke apa nak semai kat umah vley ....

Kegunaan:

  • Merawat kanser terutama kanser kolon/usus besar, kanser hidung dan kanser yang lain.
  • Selain merawat kanser ia juga boleh merawat darah tinggi, kencing manis, pening kepala dan sakit buah pinggang.


Cara:

  1. Masukkan 2 helai daun ke dalam air panas, dijadikan teh dan diminum
  2. Daunnya dimakan sebagai ulam 1-3 helai setiap hari.
  3. Kisar daun menjadi lumat, dijadikan jus dan diminum
taken from here



Gynura divaricata/Gynura segetum (Lour) Merr/Gynura pseudochin

keterangan:

pokok daun dewa atau dikenali juga dipantai timur dengan nama setawar barah merupakan sejenis tumbuhan herba dengan batang yang lembut.Ia mempunyai daun yang permukaannya dilitupi oleh rerambut halus yang lembut.Bahagian tepi daunnya bergerigis dan seolah-olah mempunyai garisan luar yang berwarna ungu.Ia biasa ditanam untuk dijadikan ulam dikampung-kampung di Malaysia.Ia membiak menggunakan ubinya dan pecahan rumpun.

kegunaan:

menurut kajian yang dijalankan oleh Fakultas Farmasi UGM dan Badan Tenaga Nuklir Nasional (BATAN) Indonesia, etanol yang terdapat pada ekstraknya didapati dapat menghalang pertumbuhan sel kanser paru-paru pada tikus.Kajian juga dilakukan oleh sekumpulan mahasiswa sebuah universiti di Indonesia terhadap pertumbuhan pembuluh darah pada telur ayam. mereka mendapati telur ayam yang diberikan ekstrak daun dewa menunjukkan pembentukan pembuluh darah yang lambat berbanding biasa.

Khasiat daun dewa di perolehi dari daun dan ubinya.daunnya boleh dimanafaatkan untuk mengubati ketuat dan tumor.Untuk mengubati ketuat daunnya dihancurkan dan letakkan pada ketuat dan biarkan semalaman.Basuh pada keesokkan harinya.Lakukan hingga ketuat mati. Untuk membantutkan pertumbuhan tumor daunnya boleh dimakan mentah sebagai ulam.untuk mengubati bisul pula kaedah yang digunakan ialah dengan menampal daun yang dilumatkan ada bisul.

ubinya pula boleh digunakan untuk mengubati lebam kerana ia boleh menghilangkan darah beku. untuk pengubatan kanser pula antara ramuan yang biasa dibuat ialah dengan memcampurkan 30g daun dewa dengan 20g temu putih dan 30 g rumput jombang atau lebih kita kenali dengan nama dandelion. ketiga-tiga tumbuhan ini direbus dengan 600ml air sehingga ia hanya tinggal 300ml.Air rebusannya ditapis dan diminum apabila suam setiap hari sehingga penyakit berkurang.Ubinya yang dihancurkan juga boleh dijadikan penawar gigitan ular.

taken from here

habbatus sauda

Hadis riwayat Bukhari menyebut seperti berikut:


....الْحَبَّةِ السَّوْدَاءِ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ إِلَّا السَّامَ


Maksudnya: "Habbatus sawda’ mempunyai penawar bagi semua penyakit kecuali maut.”

Seterusnya bagi tubuh badan. Dapat meningkatkan jumlah sel-sel T, memperkuatkan metabolisme tubuh badan, penceraan serta menstabilkan gula dalam darah. Mencegah diabetes, cacing dam parasit dan merawat usus.
nak senang beli je kapsul hahhahaha pastuh sendawa rasa la herbs tew akakka. Ari tew Doc Marissa kasik kat moon sebab masa tew kan ai ada masalah peyed ...so nih ai ngan sutan mmg duk makan . Murah je RM 24 ke 26 utk sebulan .


Durian Belanda
Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.


Hasil penyelidikan membuktikan “pohon ajaib” dan buahnya ini :

i) Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada terapi kemo.

ii) Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan.

iii) Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan / penyembuhan.

iv) Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar farmasi terbesar di Amerika. Buah Graviola telah diuji lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya. Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :

1. Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-Paru dan Pankreas.

2. Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa digunakan!

3. Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat.
taken from here

dulu umah kat trg mmg ada pokok nih ...best buah nih rasa masam2 manis ...

8 comments:

~aRniNaDrah~ said...

TQ for sharing the info about pokok tu... selama ni memang nampak je tapi tak tau kenapa org cina suka tanam.. nak google tapi x tau namanya apa...

AdanyaKauUntukku said...

habatus sauda tu..
ari tu dapat dari kawan
yang suaminya balik dari mekah
masa mula-mula dapat
abis satu family ila suapkan

tapi makan separuh jalan

mmm
kena sambung balik lah lepas nieH

Trying To Be Muslim.. said...

Muny...very2 tru on habatus sauda...jg durian belanda tue...dh lama mat salleh wat ubat cancer..cuma dia org buh nama lain....nama chemicals konon2nya...sbb tak share info source....

Alhamdulillah mas dah lama amalkan habatus sauda oil n coffee sejak menjak jadi ahli "TOK GURU" http://www.tokguru.net/ & "TOK GURU PONDOK" http://http//www.tokgurupondok.com/

LAGIPUN BILA KITA MEMBELI PRODUK INI..ADA bahagian disalurkan utk rumah2 anak2 yatim, ibu tunggal, org miskin dan sekolah tahfiz.....:)

ibu_umairah said...

my parents penah makan ubat ni..memang bagusss untuk healty!!

Sue said...

moon, pokok pecah beling tu elok jugak utk darah tinggi kan? i tatau la.. tp ex-babysitter ada tanam depan rumah dia n dia rajin amek rebus wat minum. daun dia mcm berbulu2 tajam gak kan?

Anonymous said...

MUST READ THIS >> http://alkalinewatertoyou.blogspot.com/2011/06/testimoni-pesakit-kanser.html

MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT

Axiemeluv said...

Pokok Tujuh Jarum tu biasanya saya makan camtu ajer... or kekadang buat ulam. Lebih afdal sebab getah dia penting.

Pokok nyer senang ditanam.. tak perlu anak pokok... just patahkan dahan or batang pokok tu dan tanam. Insyaallah mudah membesar.

Kekadang bunga dia pun kita orang makan!

Unknown said...

Minta izin untuk share

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...